خواندنی‌ها

آرشیو مطالب

ترازو ممکن است وزنتان را از آنچه هستید، بیشتر نشان دهد

۱۳۹۷/۰۲/۷      ۷۰۸ بازدید

⁣حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی فکرش را هم نمی‌کردید، عدد روی ترازو غافلگیرتان کرده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ترازو ممکن است در طول یک روز وزن‌های متفاوتی را به شما نشان دهد. پس گاهی خیلی هم جای نگرانی نیست.

⁣⁣???? ترازو به این دلایل ممکن است وزنتان را از آنچه هستید، بیشتر نشان دهد:

⁣????مصرف سدیم: موادغذایی پر از نمک باعث احتباس آب می‌شوند. این آب اضافی باعث افزایش وزن می‌شود.

⁣????مصرف کربوهیدرات: اگر نان، پاستا، برنج و سایر کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای مصرف می‌کنید، افزایش وزن شما ناشی از کربوهیدرات خواهد بود. برای هر گرم کربوهیدرات مصرفی، بدن ۳ گرم آب را ذخیره می‌کند و این ذخیره آب باعث افزایش وزن موقتی شما می‌شود.

⁣???? میزان کارکرد معده: انجام عمل دفع و فعالیت دستگاه گوارش باعث تغییر وزن می‌شود.

⁣???? ورزش کردن: ورزش کردن می‌تواند باعث تعریق و کاهش وزن شود به‌خصوص اگر ورزش هوایی شدید انجام دهید.

⁣???? چرخه قاعدگی: اغلب زنان در این دوره شاهد نفخ شکم ناشی از احتباس مایعات هستند.

⁣????یادمان باشد در عین اینکه به سلامتی‌مان اهمیت می‌دهیم، نباید عدد روی ترازو در بندمان کند. آنچه مهم است هویت فردی محکمی است که با آگاهی و تلاش برای خودمان می‌سازیم.

خواص فوق العاده تخم کدو

۱۳۹۶/۱۲/۲۵      ۸۹۵ بازدید

سرشار از مواد مغذی

تخم کدو پوسته‌ای زرد دارد و مغز آن سبز است. هر ۲۸ گرم تخم کدو (بدون پوست) محتوی ۱۵۱ کالری انرژی است. بیشتر این کالری به‌خاطر وجود چربی و پروتئین در آن است. یک وعده‌ی ۲۸ گرمی تخم کدو محتوی مواد مغذی زیر است:

  • فیبر: ۱۷ گرم؛
  • کربوهیدرات: ۵ گرم؛
  • پروتئین: ۷ گرم؛
  • چربی: ۱۳ گرم (از این مقدار ۶ گرم را چربی‌های امگا-۶ تشکیل می‌دهند)؛
  • ویتامین K: مقدار ۱۸٪ نیاز روزانه‌ی بدن به این ویتامین؛
  • فسفر: ۳۳٪ نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی معدنی؛
  • منگنز: ۴۲٪ نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی معدنی؛
  • منیزیم: ۳۷٪ نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی معدنی؛
  • آهن: ۲۳٪ نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی معدنی؛
  • زینک (روی): ۱۴٪ نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی معدنی؛
  • مس: ۱۹٪ نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی معدنی.

تناسب اندام با آجیل

۱۳۹۶/۱۲/۱۸      ۹۶۸ بازدید

دانه‌های آجیل سرشار از پروتئین، ویتامین‌های مختلف از جمله گروه B، کلسیم، روی، مواد معدنی و فیتو کمیکال‌ها است که سبب افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن، معکوس کردن فرآیند پیری سلول‌های بدن و نیز تقویت سلامت و زیبایی پوست و مو می‌شود.

از جمله دیگر مزایای مصرف دانه‌های آجیل در رژیم غذایی کاهش سطح کلسترول و فشارخون، کاهش میزان توده بدنی و نیز جلوگیری ازبروز بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان روده بزرگ است.

چطوری آجیل سالم خریداری کنیم؟

۱۳۹۶/۱۲/۶      ۱۰۱۶ بازدید

آجیل خریدن برای عید یکی از سنت های دیرین است اما باید بدانیم خرید آجیل هم نیاز به مهارت دارد ، در این مطلب چند نمونه از توصیه های مفید برای خرید آجیل را برای شما فراهم کرده ایم:

  • تا حد امکان آجیل عید خود را از فروشگاه های معتبر که اجناسی با کیفیت مرغوب و تازه عرضه می کنند، بخرید. از خرید گذری یا خرید از دستفروشان خودداری کنید.
  • هنگام خرید آجیل به تازگی آن توجه داشته باشید. آجیل تازه نباید هیچگونه بوی نامطبوعی داشته باشد؛ نه بوی نا، نه بوی ماندگی، نه بوی تند و نه بوی ترشیدگی.
  • به ظاهر آجیل خوب دقت کنید. وجود حفره یا کپک زدگی از نشانه های کهنگی آجیل است. اگر در میان آجیل، بقایای حشرات مرده یا زنده را دیدید، بدانید که آجیل کهنه و فاسد است.