آشپزخانه

آرشیو مطالب

ماهی شکم پر

۱۳۹۷/۰۶/۲۰      ۶۵ بازدید

مواد لازم:

ماهی : ۱عدد

تمر هندی : ۲۰۰گرم

سیر : ۶حبه

سبزی : (گشنیز-ریحان-شنبلیله-جعفری)خرد شده ۲۵۰گرم

گردو : ۱دوم پیمانه

عسل : ۲۵گرم

نمک : ۵گرم

فلفل : ۳گرم

روغن : ۱قاشق سوپ خوری

طرز تهیه :

روغن را داخل تابه بریزید.سیر رنده شده را به آن اضافه کنید.کمی تفت دهید.سبزی های خرد شده را نیز اضافه نموده،تفت دهید.

سپس نمک و فلفل را بیفزائید.تمر هندی را در یک لیوان آب جوش حل کنید،از صافی عبور دهید و عصاره را به مواد اضافه نمائید.در این زمان،عسل را اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید.

داخل شکم ماهی را از مواد پر کنید.در طبقه ی وسط فر که قبل تر با حرارت۱۷۵درجه ی سانتی گراد به مدت۱۵دقیقه گرم کرده اید قرار دهید.یک ساعت و نیم در فر زمان دهید تا پخته شود.سرو نمائید.

اسموتی جعفری

۱۳۹۷/۰۵/۲۵      ۲۹۰ بازدید

جعفری حاوی لوتئو‌لین فلاونوئید است که یک آنتی‌اکسیدان عالی برای پوست شما است. نصف فنجان جعفری می‌تواند 500 درصد از ویتامین K. که برای سفت و مستحکم ماندن پوست شما لازم است را تامین کنید.

علاوه بر این، همین مقدار جعفری حاوی 50 درصد ویتامین C. هم هست که می‌تواند به طرز چشمگیری پوست شما را روشن نگه دارد. برای اینکه طعم قوی و غالب جعفری را کمی ملایم‌تر کنید.

می‌توانید 2 عدد گلابی رسیده را با آن مخلوط کنید و برای طعم بهتر مقداری لیمو و یا زنجبیل به آن اضافه کنید. اسفناج هم می‌تواند همراه خوبی باشد، این گیاه حاوی منیزیم، فولات، ویتامین A، ویتامین C. و ویتامین K. هم هست.

مواد لازم:

جعفری: نصف فنجان
 زنجبیل تازه :1 قاشق غذا‌خوری
گلابی رسیده :2 عدد
عسل: 1 قاشق چای‌خوری
لیمو تازه و آب‌گرفته شده: 1 عدد
اسفناج: 2 فنجان
آب: 1.5 تا 2 فنجان

طرز تهیه:

تمام مواد را با هم در مخلوط‌کن بریزید و بعد از اینکه کاملا با هم مخلوط شدند نوش جان کنید.

صبحانه های لاغری

۱۳۹۷/۰۵/۱۶      ۳۳۲ بازدید

یک صبحانه خوب برای کاهش وزن باید شامل موارد زیر باشد:

بین 10 تا 15 گرم چربی

25 گرم فیبر

از 13 تا 20 گرم پروتئین

1. بلغور جو دو سر

خوردن بلغور جو دو سر برای صبحانه یک انتخاب عالی برای کاهش وزن خواهد بود. این به معنای خوردن غلات در کالری کم است. این غذا برای ما مقدار زیادی از ویتامین B، مواد معدنی و چربی های اشباع نشده را فراهم می کند که به نوبه خود انرژی زیادی را برای بدن فراهم می کند.

بلغور جو دوسر تشکیل شده از 25٪ پروتئین، یک عنصر حیاتی برای تشکیل توده عضلانی است. علاوه بر این، حاوی فیبر به نام بتا-گلوکان است که باعث کاهش کلسترول و احساس گرسنگی می شود. این به این معنی است که سطح قند خون را کنترل می کند. به همین ترتیب چربی ها را از شریان ها حذف می کند.

2. تخم مرغ

تخم مرغ ها همه کاره هستند و با ترکیب پر از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین انرژی بالا در بدن را فراهم می کنند. در عین حال، اشتها را در طول روز تنظیم می کنند و احساس گرسنگی را کاهش می دهند. همچنین، تخم مرغ ها برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل اساسی هستند. در واقع آن ها طول عضلانی بدن را در هنگام کاهش وزن حفظ خواهند کرد.

این غذای حاوی مواد مغذی به نام کولین است که فعالیت مغز را تحریک می کند و عملکرد قلبی عروقی را بهبود می بخشد. یک مطالعه در دانشگاه فنلاند شرقی تخم مرغ را به عنوان یکی از مواد غذایی برای تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری آلزایمر طبقه بندی می کند.

3. قهوه

قهوه اگر در اوایل روز شود، مزایای متعددی را برای عملکرد مغز ما به ارمغان می آورد. مهمترین نکته این است که حافظه، خلق و خو و تمرکز ما را بهبود می بخشد. همچنین، حاوی مقدار زیادی کافئین است. به همین دلیل، این یک جزء کلیدی در کاهش وزن است زیرا باعث تحریک عملکرد سیستم عصبی می شود که به نوبه خود باعث تخریب بافت های چربی می شود.

4. چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی است کم کالری است، که باعث می شود برای صبحانه ایده آل باشد. این مخصوصا برای تولید یک نوع آنتی اکسیدان مفید است که به محافظت از قلب کمک می کند، سوخت و ساز بدن را تسریع می بخشد و چربی را سوزاند. آزمایش انجام شده توسط گروهی از متخصصان تغذیه نشان داد افرادی که حداقل 2 فنجان چای سبز در هر روز نوشیدند، چربی کمتر و کمر باریک تری دارند.

5. میوه خشک شده

میوه خشک یک آنتی اکسیدان است که حاوی مواد معدنی، چربی سالم، پروتئین و فیبر است. به همین دلیل، قادر به کنترل سطح کلسترول در خون و کمک به عرضه انرژی به بدن خواهد بود. مزایای میوه خشک شده این است که گرسنگی را کنترل می کند. با این وجود، این غذای دارای کالری بالایی است. بنابراین باید مصرف آن به میزان متوسط بین 15 تا 20 گرم در روز باشد. 

سالاد نودل

۱۳۹۷/۰۵/۱۰      ۳۹۰ بازدید

مواد لازم

  • نودل: 250 گرم
  • پیازچه: یک پیمانه
  • کنجد: 50 گرم
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • سس سویا: پنج قاشق غذاخوری
  • سرکه برنج: یک قاشق چایخوری
  • روغن کنجد: دو قاشق چایخوری

ابتدا تابه را گرم کنید و کنجدها را داخل آن بریزید. تا زمان تغییر رنگ کنجدها، آن‌ها را روی اجاق تفت دهید. بعد از اینکه کنجدها کمی تغییر رنگ دادند و بوی آن‌ها بلند شد، تابه را از روی شعله گاز بردارید. حالا نودل‌ها را در آب‌ جوش بریزید و مانند پاستا بپزید. در این فرصت، سس سالاد نودل را آماده کنید.

برای این کار یک کاسه بردارید و داخل آن پنج قاشق غذاخوری سس سویا بریزید. سپس روغن کنجد و سرکۀ برنج را نیز در اندازه‌های گفته‌شده اضافه کنید.

عسل را به مواد داخل کاسه اضافه کنید. ترکیب نمک موجود در سویا با شیرینی عسل طعم فوق‌العاده‌ای به سس شما خواهد داد. حالا مواد را خوب هم‌بزنید.

پیازچۀ خرد‌شده و کنجد تفت داده شده را نیز به مواد سس اضافه کنیدو دوباره مواد را آرام هم‌بزنید. در این مدت نودل‌ها نیز پخته و حاضر شده‌اند. آن‌ها را آبکش کرده و در ظرف دیگر بریزید. سس آماده‌شده را به نودل‌ها اضافه نمایید و به‌آرامی مواد را با هم مخلوط کنید. سالاد نودل شما آماده است.