خواندنی‌ها

آرشیو مطالب

چگونه فعالیت بدنی بالاتری داشته باشیم؟

۱۳۹۷/۰۷/۱۰      ۲۳۵ بازدید

اکثر مردم از انجام کارهای خانه نفرت دارند اما معلوم است که این می تواند منبع خوبی از فعالیت بدنی باشد. اگر از پیاده روی یا دوچرخه سواری لذت نبرید، سعی کنید خانه را تمیز کنید، جارو کنید، در باغ کار کنید یا صندلی را سازماندهی کنید.

بسته به نوع فعالیتی که انتخاب میکنید، برخی یا همه مزایای زیر را دریافت خواهید کرد:به عنوان مثال، اگر بخواهید فعالیت بدنی خود را با کار کردن در باغ افزایش دهید، مقداری ویتامین D را از خورشید جذب می کنید. 

اگر شما ترجیح می دهید گنجه یا سالن خود را سازماندهی کنید، هنگامی که اشیا را در اطراف حرکت می دهید، سلامتی خود را بهبود می دهید.

آیا با زردچوبه آشنایی دارید؟

۱۳۹۷/۰۷/۵      ۲۳۶ بازدید

ادویه زردچوبه که ادویه زرد طلایی هندوستان شناخته شده است برای سلامت جسم در سرتا سر جهان یک داروی شناخته شده است

زردچوبه حاوی کورکو مین یک ترکیب قدرتمندی می باشد که ادویه را به رنگ زرد تبدیل می کند و تقریبا تمام خواص دارویی آن می باشد . با توجه به تحقیق انجام شده توسط پایگاه داده کتابشانسی ملی مد لاین این ادویه قدرتمند را مورد بررسی قرار داده اند و گفته شد که این ادویه 600 مزایای بالقوه دارد. کورکوبین یک ترکیب فعال است که یکی از خواص شگفت انگیز زردچوبه می باشد . با این حال ، این ترکیب به آسانی قابل دسترس نمی باشد. به همین دلیل شما باید نحوه افزایش جذب آن توسط بدن را یاد بگیریم.

فایده زردچوبه وقتی با نوعی ادویه ترکیب شود بیشتر می شود

زردچوبه و فلفل سیاه : زردچوبه و فلفل سیاه به خودی خود یک داروی طبیعی می باشد و فلفل سیاه به کمک پیرین همراه با ترکیب قدرتمند زردچوبه عملکرد زردچوبه در بدن کمک بسزایی می کند.

زردچوبه و چربی های طبیعی : مواد مغذی محلول در چربی های طبیعی به بدن جذب می شوند که آنها را برای آینده نگه می دارند و در بدن ذخیره می شوند . زردچوبه به گروهی از مواد محلول در چربی ها تعلق دارند به این معنی که شما باید آنرا با چربی های سالم ترکیب کنید تا جذب آن افزایش یابد.

تفاله آب هویج را دور نریزید!

۱۳۹۷/۰۷/۱      ۲۳۶ بازدید

خوردن هویج و یا نوشیدن آب هویج، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین A، که برای حفظ چشم و پوست شما مفید است را مهیا می کند.هویج همچنین منبع خوبی برای پتاسیم و ویتامین K است. مواد مغذی اصلی که در آبمیوه های هویج وجود ندارد ولی در کل هویج یافت می شود، فیبر است ؛ اکثر مواد مغذی دیگر، آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکول ها در هویج یافت می شوند - کیفیتشان در فرایند آب گیری از بین نمی رود.

اما

ماده مغذی اصلی که از طریق آب هویج از بین می روند فیبر است. حدود هشت هویج بزرگ برای تولید 8 اونس یا 1 فنجان آب هویج استفاده می شود. در چهار هویج بزرگ 8 گرم فیبر وجود دارد، اما در 1 فنجان آب هویج تنها 2 گرم فیبر وجود دارد ، شش گرم فیبر در تفاله بعد از آبگیری باقی می ماند و این فیبر برای تنظیم هضم شما ضروری است و همچنین سطح کلسترول شما را سالم نگه می دارد.

کثیف ترین ها را بشناسیم!

۱۳۹۷/۰۶/۲۰      ۲۸۱ بازدید

ریموت کنترل

کنترل تلویزیون یکی از وسایلی است که منبع تجمع باکتری هاست و باید هر چند وقت یکبار تمیز شود.

فرمان اتومبیل

شاید در نگهداری و نظافت ماشین فرمان اتومبیل تنها چیزی باشد که اهمیت چندانی ندارد. اما باید بگویم که فرمان اتومبیل اولین چیزی است که باید هنگام نظافت ماشین ابتدا از آن شروع کنید.

موبایل

موبایل و تبلت ها سرشار از میکروب و باکتری هستند و باید هفته ای چند مرتبه تمیز شوند.

لپ تاپ

اگر نمی خواهید از صفحه کلید کامپیوتر یا لپ تاپ ویروس بگیرید آن را تمیز کنید و هنگام تمیز کردن آن از شوینده هایی استفاده کنید که به صفحه کلید آسیب نرساند. مثل محلول آب و سرکه.

تخته گوشت چوبی

تخته گوشت های چوبی را باید بعد از هر بار استفاده تمیز بشوئید و قبل از کنار گذاشتنش کاملا خشک کنید.

ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به نظر تمیز می آید اما واقعیت این است که رطوبت و قارچ هایی که از لباس های کثیف می آیند وارد درزهای ماشین لباسشویی می شود. بنابراین باید چند ماه یک بار ماشین لباسشویی را تمیز کرد.

شیر آب

اگر شیر آب پر از میکروب باشد شستن دست ها با آن هیچ فایده ای ندارد. پس باید هر از گاهی شیرهای حمام و آشپزخانه را تمیز کرد.

کیف

چند لحظه بنشینید و به جاهایی که کیف تان را در طول روز قرار داده اید فکر کنید و این که میکروب ها را با کیف تان وارد زندگی خود می کنید.

اسفنج آشپزخانه

اگر از اسفنج آشپزخانه زیاد استفاده می کنید باکتری ها و میکروب های زیادی داخل اسفنج لانه می کنند.