خواندنی‌ها

آرشیو مطالب

حرفه ای ترین چربی سوزهای دنیا

۱۳۹۶/۰۵/۱      ۲۰۶۴ بازدید

سوزاندن چربی و لاغر شدن به ساده ترین روش، یکی از آرزوهای هر فرد چاقی است. این افراد دوست دارند تا خیلی راحت به وزن دلخواهشان برسند.
گاهی اوقات برخی از افراد دوست ندارند خیلی ورزش کنند و بیشتر می خواهند با استفاده از غذاهای جایگزین میزان زیادی وزن را کم کنند. در ادامه به برخی از این جایگزین ها اشاره می کنیم.

آب
آب به طور طبیعی جلوی گرسنگی را می گیرد. تحقیقات فراوانی نشان داده نوشیدن آب فراوان، به کاهش سریع تر وزنتان کمک می کند. طبق بررسی های محققان آلمانی با خوردن روزانه ۴۸۱ گرم آب، متابولیسم بدن ۳۰ درصد افزایش می یابد: در ضمن نوشیدن آب جلوی گرسنگی را هم می گیرد و تا حدی سیرکننده است.

چای سبز
به جای اینکه معتاد به مصرف چای سیاه و قهوه به دلیل کافئین بالا شوید، چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.این نوشیدنی پر فایده خواص ضد سرطانی دارد و جلوی ناراحتی های قلبی عروقی را می گیرد.

شیر
تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده کلسیم به کاهش وزن کمک می کند. البته هنگام خرید لبنیات باید این نکته را مدنظر بگیرید که لبنیات کم چرب تهیه کنید.

سوپ
سوپ، پیش غذا یا عصرانه خوبی است. طبق بررسی های پژوهشگران دانشگاه Pennstate افرادی که به عنوان پیش غذا سوپ می خورند ۱۰۰ کالری کمتر در روز مصرف می کنند و وزن کم می کنند.

غلات کامل
متخصصان توصیه می کنند به جای نان سفید و برنج سفید فیبر بیشتری مصرف کنید و غلات کامل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. غلات کامل احساس سیری را القا می کنند. درحالی که غلات تصفیه شده حاوی قند بوده و گرسنه می کنند. غلات کامل متابولیسم را بهبود می بخشند و زمان هضم و جذب مواد غذایی را افزایش می دهند.

گوشت مرغ
تحقیقات فراوانی نشان داده است مصرف پروتئین بالا می تواند به کاهش چربی و افزایش بافت ماهیچه ای کمک کند. مصرف ۸۵ گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوی ۱۲۰کالری، ۲۶ گرم پروتئین و یک گرم چربی است.

گریپ فروت
تمامی منابع ویتامین C می تواند میزان ترشح انسولین را کاهش می دهد و سبب کاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف می کنید در رابطه با مصرف همزمان آن با مرکبات با پزشک خود مشورت کنید. زیرا گاهی این مواد بر هم تاثیر منفی می گذارند.

دسر

۱۳۹۵/۱۱/۱۰      ۱۱۰۳ بازدید

طرز تهیه دیگچه مشهد:

مواد لازم:

شیر: ۱٫۵ لیتر

برنج: ۲ پیمانه

شکر: ۴ پیمانه

گلاب: نصف پیمانه

پودر هل: ۱ قاشق غذاخوری

زعفران: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

برای تهیه دسر دیگچه مشهدی برنج را شسته و به مدت یک ساعت خیس کنید. بگذارید برنج خوب بپزد همچنین می توانید از برنج خورد که مخصوص آش است استفاده کنید. وقتی آب برنج تبخیر شد شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا شیر به خورد برنج برود. به ترتیب شکر را اضافه کرده و هم بزنید و سپس هل را اضافه کنید. باید آنقدر مواد بجوشد تا سفت شود در آخر گلاب و بعد از چند دقیقه کره را اضافه کنید. دیگچه مشهدی آماده برای دم کردن است. وقتی دسر دیگچه به این مرحله رسید زعفران دم کرده را در گوشه ای از قابلمه بریزید و هم بزنید تا نیمی از آن زرد رنگ شود. دسر دیگچه را مثل برنج به مدت نیم ساعت دم کنید، باید توجه داشته باشید که حرارت خیلی کم باشد. بعد در قابلمه را برداشته بگذارید تا خوب خنک شود و بعد در دیس دسر دیگچه مشهدی برگردانید و با خلال پسته و زعفران برای سرو تزیین نمائید.

 

نکات:

۱- برای برگرداندن دسر دیگچه قابلمه پخت باید نچسب باشد.

۲- میتوانید از قالب مخصوص دسر استفاده کنید باید ته قالب را کمی با کره چرب کنید بعد از خنک شدن به راحتی از قابلمه و یا قالب جدا می شود.

۳- اگر شیر بیشتر باشد بهتر است چون در آخرکمی به صورت ژله ای و لرزان در می آید.

چطوری تعطیلات آخر هفته خوبی داشته باشیم؟

۱۳۹۵/۱۰/۸      ۱۴۸۰ بازدید

ممکن است برای بسیاری از ما تنها یکی دو روز دلگیر و خسته‌کننده به نظر برسند. اغلب ما، کل هفته مشغول انجام کارها یا فعالیت‌های روزمره‌مان هستیم و آخر هفته در واقع باید زمانی برای بازیابی قوا و شروع پرانرژی کار در روزهای پیش رو باشد. اما برای بسیاری از ما، تقریباً برعکس است. به جای انجام امور مفید و انرژی‌بخش، اغلب‌مان روزهای تعطیل آخر هفته را به استراحت می‌گذرانیم. تا حدی که به جای دریافت انرژی، روزها -و به خصوص عصر معروف جمعه- را خسته‌کننده و دلگیر حس و توصیف می‌کنیم.

اما چه باید کرد که اینطور نباشد؟ چطور با آخر هفته‌ها دوست شویم و همانند افراد موفق از آنها در جهت مثبت بهره ببریم؟
در این مطلب برخی نکات که می‌تواند آخر هفته‌های شما را متحول کند بازگو شده است.

آخر هفته را به گذراندن در کنار خانواده و دوستان اختصاص دهید

گذراندن زمان با خانواده و دوستان نزدیک در آخر هفته‌ها، یک ایدهٔ عالی است. به خصوص برای کسانی که در طول هفته وقت کافی برای بودن در کنار خانواده و دوستان‌شان ندارند.

تمرینات ورزشی انجام دهید

همه به ورزش نیاز دارند. و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در طول پنج یا شش روز کاری ِ هفته، وقت کافی برای ورزش کردن ندارید، باید قدر آخر هفته‌ها را بیشتر بدانید. انجام تمرینات سادهٔ ورزشی، علاوه بر کمک به سلامت جسم و تناسب اندام، ذهن شما را پاک و برای پرورش ایده‌های تازه و آغاز یک هفتهٔ پرانرژی آماده می‌کند.

منابع ایجاد شور و اشتیاق را پیدا کنید

سعی کنید چیزهایی که در شما شور و هیجان ایجاد می‌کنند پیدا کنید. دنبال کردن آنها در آخر هفته‌ها، این روزها را برای شما مفید و جذاب می‌کنند. این اشتیاق می‌تواند یادگیری هر چیز، سرایش شعر، نقاشی کردن یا پرورش یک ایدهٔ قدیمی برای خودتان باشد. بسیاری از افراد موفق آخر هفته‌های خود را به دنبال همین نقاط مثبت هستند تا آنها را برای خود بسط دهند. انجامش دهید.

به تعطیلات بروید

آخر هفته به معنی تعطیلی کار است. اگر مدتی‌ست که فشار کار زیاد شده، شاید لازم است چند روزی را در روزهای منتهی به آخر هفته مرخصی بگیرید تا روزهای بیشتری از تعطیلی لذت ببرید و یا مقدمات یک مسافرت کوتاه را بچینید.

از اینترنت دور بمانید

بسیاری از افراد موفق، آخر هفته‌ها خودشان را از قید و بند روزمره‌ها رها می‌کنند و در عصر ما، اینترنت و ایمیل و دنیای دیجیتال، بخشی از روزمرّه‌گی بسیاری از ما شده است.
هر چند که برای اغلب‌مان، قطع اینترنت و کامل دور ماندن از آن غیرقابل تحمل و تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد، اما این آخر هفته را با پیاده‌روی بدون تلفن هوشمندتان امتحان کنید و مطمئن باشید که حس آزادی بیشتری دارید.

 

 

به امور داوطلبانه بپردازید

چنانچه فرصتی برای انجام یک کار داوطلبانه و مناسب در اطرافتان وجود دارد، آن را حداقل برای بعضی از آخر هفته‌ها قبول کرده و انجام دهید. انجام امور نامرتبط با کار اصلی شما، باعث تخلیه موقت ذهن از آنالیزها و برنامه‌ریزی‌های پیچیدهٔ کاری و آماده سازی برای بهبود آنها می‌شود. همچنین، ممکن است در این حرکت‌های داوطلبانه با افراد جدیدی آشنا شوید، که به صورت بالقوه برای شما دوستان یا همکارانی خوب هستند.

از انجام امور روزمره پرهیز کنید

هر هفته ممکن است برخی وظایف و تسک‌ها در روز آخر کار هفتگی باقی بمانند و بخواهید آنها را در آخر هفته و کمترین زمان ممکن تمام کنید. پیشنهاد می‌شود امور روزمره را در آخر هفته انجام ندهید و به جای این کار، برای آخر هفته‌های خود، از میان نکات همین مطلب تعاریف و تکالیف تازه تعیین کنید.

درست برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی برای انجام امور در هفتهٔ پیش رو بسیار موثر و مفید است. اما به شرطی که روزهای آخر هفته را از تقویم کارهای تعیین شده حذف کنید. آغاز هفته برای ما شنبه است. دلیلی ندارد اگر روز پنجشنبه در حال برنامه ریزی برای هفته بعد هستید، جمعه را هم در نظر بگیرید. این مساله برای دیگران نیز صادق است. سعی کنید اگر مدیر بخشی هستید، تعاریف جدید را برای روزهای آخر هفته زیردست‌های خود نیز در نظر بگیرید و آنها را مجاب به انجام امور در روزهای آخر هفته نکنید.

با دیگران همراهی کنید

ما انسان‌ها مجموعاً موجوداتی وابسته به اجتماع هستیم. گذراندن وقت در کنار سایرین می تواند منجر به بروز احساسات خوب و مثبت در ما شود. اگر در روزهای هفته زمان کافی برای گذراندن وقت با سایر افراد ندارید، آخر هفته‌ها برای این کار مناسب است. برای مثال با اعضای خانواده یا دوستان خود به خارج از شهر بروید یا عضو یک گروه کوهنوردی شوید و هر هفته به یکی از کوه‌ها یا تپه‌های اطراف محل زندگی‌تان صعود کنید.
حس خوشحالی و موفقیت جمعی، از بهترین عوامل افزایش انرژی و آغاز یک هفته خوب است.

اعمالی مانند باغبانی، نجاری، بازی‌های کامپیوتری، ورزش، آشپزی و فعالیت‌های فرهنگی را جدی بگیرید

این نکته برای کسانی که تمام هفته، در دفتر یا محل کار مشغول و درگیر هستند بسیار مهم و موثر است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، بهتر است آخر هفته خود را به اموری اینچنینی اختصاص دهید. هر کدام که دوست دارید را به تناوب انجام دهید. همچنین می‌توانید به صورت ترکیبی دو یا سه مورد را انجام دهید. برای مثال، صبح جمعه را با باغبانی و کمی ورزش شروع کنید و عصر را به سینما یا تئاتر اختصاص دهید.

اعمال و وظایف هفته را بررسی کنید و در خود بازتابشان دهید

بسیاری از افراد موفق، آخر هفته‌ها را به بررسی کارهایی که در طول هفته انجام داده‌اند می‌پردازند. این مساله علاوه بر کسب بهتر تجارب، نهایتاً بازتاب و بروز عملکرد بهتر در موقعیت‌های مشابه را منجر می‌شود. ضمن اینکه آنها را در هفته‌های آینده، به مرور از عملکردشان خشنود ساخته و به کمال می‌رساند.

مراقبه کنید

آخر هفته را به جای درگیر کردن مجدد ذهن و فکرتان به امور روزمره، به مدیتیشن و آرامش ذهن بگذرانید. چه باور کنید، چه نه، آرام کردن ذهن‌تان از اغتشاش و افکار شلوغ روزمره بهترین لطفی‌ست که می‌توانید به جای تکرار کارهای روزمره، در آخر هفته انجام دهید. یک جای آرام با نور مناسب در خانه یا هر مکان دیگر پیدا کنید و آرامش را درون خود بجویید.

انرژی‌های از دست رفته را باز یابید

ما در دنیایی پر از رقابت زندگی می‌کنیم. بهتر است به جای تخلیه کامل انرژی باقی‌مانده‌ای که آخر هفته داریم، به بازیابی آن بپردازیم تا بتوانیم مانند افراد موفق، در این دنیای رقابتی سهمی داشته باشیم.
تمام نکات فوق می‌توانند این انرژی از دست رفته را به شما پس داده و برای هفتهٔ تازه آماده‌تان کنند.

افراد موفق ارزش زمان را می‌دانند و از میزان کافی اوقات فراغت نیز آگاهند. بهتر است به جای گذراندن ساعات و روزهای آخر هفته در کنار تلویزیون، خوابیدن برای ساعت‌های متمادی یا تکرار اعمال و رفتاری که در سایر روزهای هفته بروز می‌دهید، خود را با کمک نکات فوق برای یک هفتهٔ نو آماده کنید تا بتوانید به موفقیت‌هایی که انتظار دارید برسید.

 

 

چای سبز با لیمو عمانی

۱۳۹۵/۰۸/۵      ۲۵۵۳ بازدید

اثر شگفت‌انگیز لیمو بر چای سبز

لیمو‌ترش خاصیت آنتی‌اکسیدانی چای سبز را پنج برابر افزایش می‌دهد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، افزودن آب لیمو‌ترش به چای سبز خاصیت آنتی‌اکسیدانی این نوع چای را ۵٠٠ درصد افزایش می‌دهد.

چای سبز مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد، اما وقتی این نوع چای به هنگام داغ بودن مصرف شود، بخش زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های آن پیش از آن که بتواند به خون انسان وارد شوند، از بین می‌روند.

نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد با افزودن مقادیری آب لیمو‌ترش به چای سبز میزان حفظ آنتی‌اکسیدان‌های این نوع چای در مقایسه با موقعی که آب لیمو‌ترش به آن افزوده نمی‌شود، پنج برابر می‌گردد.

ویتامین C موجود در لیمو‌ترش سبب محافظت از آنتی‌اکسیدان‌های چای سبز در هنگام هضم آنها می‌شود. در واقع، افزودن لیمو‌ترش به چای سبز خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن را افزایش می‌دهد.